fredag 20 maj 2011

För rättvisans skull

Inte för att kuddar kan bli avundsjuka på varandra men jag tänkte att det var väl bäst att visa upp de andra kuddarna som jag gjorde till min balkongsoffa också. Jag snickrade ihop en ganska enkel soffa utan armstöd och så gjorde jag kuddar som jag kunde ha i båda ändar istället. Min grundfavoritfärg är turkos, i alla nyanser och skiftningar, så den färgen ville jag även ha i detta sammanhanget.  


Cylinderkuddarna köpte jag på IKEA, vilken tur att den affären finns :). Det finns mycket där som man kan ha användning av i sitt skapande.

Runt kudden valde jag att använda två varv med ett grönt band och ett varv med en, alldeles... alldeles jättesöt (i mitt tycke), blomspets. Blir barnsligt glad varje gång jag ser den. Och den har jag mycket av så den lär ni få se fler gånger, hihi.


För att dölja den kanske lite fula hopdragningen på ändarna så hittade jag fina, jag tror det är, glasunderlägg, på en second handbutik. Rätta mig gärna om ni har nån annan teori på vad det är.

Fotograf Anders Larsson

4 kommentarer:

E.R.R.Y sa...

Jättefina kuddar!

Dina bilder är så fina och proffsiga, är maken fotograf?

Carina sa...

Tack så mycket :) Det är min bror som har tagit de flesta bilderna på min blogg och japp han är fotograf. Det är jättebra att ha en sån i familjen. Han får ta bilderna och jag skapar ;)

Fiff sa...

Älskar dina kuddar! O älskar också turkost! Men jag skulle egentligen bara säga tack för kommentaren hos mig. Tack för idén med pennan, det ska jag absolut ta till mig! Det hade jag inte tänkt på själv :-) Klart en fin bok ska ha en fin penna! O roligt att höra att någon mer har haft en positiv bok.

Petra / Popetotrora sa...

Vilka fina kuddar! Ser riktigt proffsiga ut. :-)

Ang. Mina tyg- och pappersbilder så lägger jag tyget/pappret på golvet och fotar rakt uppifrån bara. Inte svårare än så. :-)

Etiketter