söndag 21 oktober 2012

Odd Fellow, comfortzoner och luffarslöjd

I början av denna månaden var jag inbjuden till en utav 
Odd Fellows Rebeckaloger
 i Jönköping
 för att "föreläsa" om mitt skapande och visa en del utav mina alster. 
Det var med lite darriga ben som jag gick dit då jag visste att det skulle vara ca 60 damer som skulle sitta och lyssna på mig när jag stod framme vid mitt utställningsbord med mikrofon i handen. 
Jag visste sedan innan att jag hade 20-30 minuter på mig 
och jag hade bestämt att jag skulle prata om min kreativa resa genom livet
 och sedan avsluta med att berätta lite hur jag tänker i mitt skapande 
och vad som är mina specialiteter.

Detta blev en kväll som var så rolig!
Damerna lyssnade tålmodigt :) 
och var väldigt intresserade 
och uppskattande 
av vad jag hade att visa. 
Jag var helt upprymd när jag kom hem och hade lite svårt att somna.
 Inte visste jag att jag trivdes så bra i den rollen att stå att prata inför folk :) 
Ibland är det bra att gå utanför sin 
comfortzon.

I veckan som gick så hade personalklubben på jobbet en prövapåkväll med 
Luffarslöjd. 
Eftersom jag är en nyfiken person så kunde jag inte låta bli att gå. 
Trodde på sin höjd att man skulle hinna med att göra en potatissticka eller så... men Göran Ljunggren, som höll i kursen, var en höjdare på att vägleda oss så vi hann med tre saker på tre timmar. 
Här nedan kan ni se mina resultat :) 

En krok, en brödnagg och ett grytunderlägg 

4 kommentarer:

Rapport till Vänfors sa...

Du är tuff du, inte alla som fixar att prata inför publik. Luffarslöjd hade varit jätteroligt att testa.
Kram Annika

A House With A View sa...

Javisst är det roligt att prata inför andra, man växer av det:))) Och vilka fina ting du skapat!!!

Kraaaaaaaaaam aka

Åse - Interiörguiden sa...

Tjusigt, bra jobbat! Så mycket fint du har gjort, jag har ögat igenom massor med inlägg!

Tack snälla du för din fina kommentar, det gör bloggandet så mycket roligare igen!

Unknown sa...

Geneticists This is a list of people who have made notable contributions chanel replica to genetics. The growth and development of genetics represents the work of many people. This list of geneticists is therefore by no means complete. Contributors of hermes outlet great distinction to genetics are not yet on the list. have scored another victory on the playing field of the mouse genome. In what they call chromosome engineering, researchers have fendi outlet succeeded in deleting, inverting, or rearranging not single genes but large, selected blocks of mouse DNA DNA: see nucleic acid. DNA

Etiketter